<$BlogRSDURL$>

Et arkiv, her finner du alt det gamle, gode. PARERGON finner du på http://parergon.blogspot.com Stefan

28.4.04

OUT FROM BEANEATH THE BOOT 

Disse to diktene er å finne på side 10 i OUT FROM BEANEATH THE BOOT # 5, red. Bobby Christie & Jim Ferguson, utgitt av Neruda Press, Glasgow 1995. Distribusjon: AK Press. Blant de andre bidragsyterne til antologien kan nevnes de to redaktørene, Margaret Fulton Cook, Colin Ferguson, Rene Richards og Hal Sirowitz. Den siste kjent i Norge for diktbøkene ”sa mor” og ”sa terapauten min”, oversatt av Erlend Loe.


2 Poems by Stefan Andreas Sture

No, I don’t want anything
that can be taken away
from me. I’ve seen through
the Pearly Gates
That’s not where I want
to go. Because I can choose
and I choose not to
believe. I want sight
I don’t want guidance
I want to see for myself

***

I don’t love
for anything
special, but I’ve
shared and I
can fall for
anyone if
no-one else
is around
Yeah, that’s true:
We’ll never work
We use our
hands to love
Comments: Legg inn en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?