<$BlogRSDURL$>

Et arkiv, her finner du alt det gamle, gode. PARERGON finner du på http://parergon.blogspot.com Stefan

4.5.04

THE LOST POEMS 

Det viser seg at jeg allerede året etter publiseringen i OUT FROM BENEATH THE BOOT, hadde to dikt til på trykk. De var å finne i GLENGSPOSTEN, som var et organ for Glengs gjestgiveri, Gleng musikkforum og Gleng bokcafé. Jeg har ikke klart å finne ut hvor mange utgaver det var av GLENGSPOSTEN, selv har jeg tre og i to av dem er det altså trykket dikt jeg har skrevet. Disse to diktene blir nå igjen tilgjengelig, etter åtte år i rettferdighetens glemsel.

SANGER
Tenk på alle de gangene
du trodde det kunne drepe deg
Alle de gangene –
som å forsvinne sakte
Kanskje er fortvilelse
det nærmeste vi kommer håp?
Livet er aldri så enkelt
Så enkelt som i sanger
Min lille død
du er så vakker
at jeg ikke kan snu meg vekk
Som et sukkerkyss
i en jern-neve
& du sa jeg ikke ble avhengig
Når du mister stemmen din
skal jeg fortelle
alle dine løgner for deg
Jeg kaster mine våpen ned
Jeg har vasket min munn
Hører du ikke hvordan
ordene klinger rent?
Tenk på alle de gangene
- som å forsvinne sakte
(Glengsposten nr. 2/1996)

SÅNN KAN DET GÅ
Noen ganger har
man virkelig
flaks, tenkte jeg
den gangen
jeg traff ei
jente som gråt
champagne
Men sammen
med meg
bare lo hun
(Glengsposten nr. 3/1996)
Comments: Legg inn en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?